Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Cindi Groop - 24 januari 2012 12:50

Idag måste jag försöka få ordning på lite papper som ligger och skräpar på kontoret. Till mitt arbete hör också en hel massa registrering och uppföljning av allt möjligt och omöjligt. Allt som berör djuren skall antecknas på många olika sätt. Då man dessutom har massa olika djurslag, så blir det en hel del papper att hålla reda på. Det är sådana dagar man önskar att hjärnan fungerade som en dator, bara bläddra i filerna och ta fram filen med förflyttningar av djur på bete, copy, paste och så är allt klart. Nehej, det var inte så min hjärna fungerade.

   

Jag är en lappmänniska, d.v.s jag antecknar allt möjligt på viktiga små lappar som jag hoppas att jag hittar någon gång i framtiden då jag behöver dem. Tyvärr är de flesta lapparna borta då jag har tid att överföra denna viktiga information till datorn. Då jag äntligen då tar mig tid att arkivera, så går halva dagen åt att söka lappar. Jo, jag har fina plastlådor där jag samlar allt viktigt, men varför är inte mina lappar där nu då?

Dessutom spenderar jag en hel del tid med att stirra ut i tomma intet och fundera över vad f-n det egentligen var meningen att jag skulle göra på datorn idag. Det är helt blankt. Jag borde skriva en lapp för att komma ihåg allt jag behöver göra på datorn, och sätta lappen i min plastlåda så kan jag börja dagen med att söka lappen som säger åt mig vad jag egentligen ska göra.......


En sak som stod på min agenda idag var att uppdatera uppgifterna på min hemsida om avelstjurar som jag har till salu inför sommarens betäckningssäsong. Jag har haft problem med att uppdatera min hemsida, så både viktiga uppgifter om djur till salu och även info om vallhundsföreningen är föråldrade. Mitt gamla program har slutat att fungera, så nu har jag fått ett nytt, men inte heller det fungerar. Jag kan nu skriva in nya uppgifter, men då jag försöker spara uppgifterna så händer ingenting. Det är så frustrerande då man sätter ner en massa tid och så försvinner det bara ut i cyberrymden.


Jag gör också anteckningar idag till djurregistret om betäckningar. Jag fick en jättefin brunstkalender av svenska simmentalföreningen på Elmia mässan i höst, där man enkelt kan följa med vilka kor som kan stå i tur att bli brunstiga. Kalendern är indelad i tre-veckors perioder så den blir lättavläst, eftersom kor blir brunstiga med ca tre veckors intervall.

 

Som tur är finns det ju alltid tvätt att vika och kanske det börjar bli dags att ta ner julgardinerna?

Det är bäst att ta ett avbrott då hjärnan blinkar *ERROR*


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards