Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Cindi Groop - 14 februari 2012 07:00

Simmentalföreningen i Finland firade senaste sommar sitt 20 års jubileum på Nyby Gård i södra Finland. Nyby Gård är en alldeles nybyggd gård (restaurerad) som satsat stort på en renrasig simmentalbesättning. De mörka djuren är avkommor av renrasiga simmentalkor korsade med aberdeen angus tjur till första kalvningen.


Till festen kom representanter från både Sveriges och Danmarks simmentalföreningar samt även representanter från andra rasföreningar i Finland kom för att uppvakta.

Det var en strålande vacker kväll vi firade med god mat och tal av gästerna. En mycket lyckad kväll där jag igen fick träffa många av dem jag lärt känna på resan till Skåne tidigare på våren. Att inte kunna tal finska flytande är ett hinder, men jag försöker så gott jag kan och de finskspråkiga försöker tala så bra svenska som de kan. De viktigaste är ju att vi kan umgås på ett trevligt sätt tillsammans. Bara man vill försöka så går det nog. Jag lär mig mera finska för varje gång jag träffar simmentalföreningen och jag har alltid känt mig välkommen trots mitt lustiga språk.


Med på festen var också uppfödaren av Orvar, så det var ju en bonus att få träffa honom igen.

Jag kommer här att lägga upp en bildkanon, som jag hoppas de inblandade uppskattar. Tack för trevligt sällskap.

                         

Klicka på bilderna för att få dem större.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards