Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Cindi Groop - 16 mars 2012 06:30

Förra fredagen tänkte jag överraska Husse och resten av familjen med en familjekväll i Vasa. Jag planerade att vi skulle äta gott på mexikanska restaurangen Amarillo och sedan gå på bio. Husse och jag var senast på bio 1999!


Eftersom både husse och sonen tycker om krigsfilmer, så planerade jag att ta med dem på den nya filmen om slaget vid Näsilinna som ett flertal skådespelare från vår kommun är med i.

Kruxet var bara att jag glömt bort vad filmen hette och blandat ihop den med en annan finsk film som som har premiär bara någon vecka före Näsilinna filmen.

Alltså HÄRMÄ. Den filmen är helt finsk och handlat om ett gäng österbottninska bönder som slåss med kniv och super och svär. Inte så lyckat alltså.

Eftersom jag måste berätta mina planer på förhand (korna måste ju skötas tidigare om vi ska hinna till stan i tid), så gick Husse in och tittade på trailern till filmen som jag så ivrigt ville bjuda dem på. Besvikelsen blev stor då jag insåg mitt misstag! Näsilinnafilmen har premiär först i slutet på denna månad.

Nåja, vi hämtade oss fort och under rådslag bestämde vi oss för att se Mission Impossible istället.

Maten var god och filmen passligt spännande och huvudsaken var ju att vi fick en fin kväll tillsammans.


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards