Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Cindi Groop - 30 mars 2012 14:07

Ja ju mer som händer i verkliga livet, desto mindre händer det på bloggen.

Denna vecka har varit synnerligen fullbokad av diverse olika aktiviteter. Och många kilometer i bilen har också avverkats.

Jag har nu mycket att skriva om, men klockan tickar och djuren väntar så det får bli en snabb uppdatering och så hoppas jag att jag hinner sitta en stund vid datorn ikväll istället.

Jag måste i alla fall börja i slutet d.v.s med en bild på dagens nykomlingar.

   

Dessa två låg under höhäcken där ute idag på morgonen. De är alltså födda utomhus inatt och de verkar klara sig bra. Mamman sköter om dem utomordentligt och de verkar pigga och nöjda. Jag bar in dem i iglon så att de inte skulle bli nersnöade idag, men de var nog ute igen då jag kom nästa gång. Troligen bygger jag en liten box åt dem till natten så att de säkert hålls under tak nu då det ska bli kallare.


Sonen håller till vid skären nu alla dagar. Det har bildats en öppen ränna i isen utanför vår stuga och han har varit varje dag med mormor och morfar ner för att vittja näten. Hittills bara mört och braxen, men vi hoppas förstås på sik och abborre. Oj, vad han har längtat till fiskesäsongen.


Själv känner jag livsglädjen återvända efter den kalla mörka vintern. Efter vårdagjämning blir livet mycket roligare och lättare. Konstigt hur mörkret kan påverka en så otroligt mycket. Nu hoppas jag på en lång och varm sommar.


En trevlig helg önskar jag åt er läsare och jag ska försöka få in mera inlägg i helgen, men jag lovar inget. Jag har tre kossor instängda som kan kalva när som helst och ytterligare två tackor ser också helt mogna ut, så det kan hända att jag tillbringar helgen i nötse.


Vi hörs.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards