Alla inlägg den 5 april 2012

Av Cindi Groop - 5 april 2012 13:00

Jag hinner inte riktigt med nu märker jag. Förra veckan hände massor av saker som jag tänkte skriva om, men nu har jag ju nästan glömt hälften. Jag får skriva det jag kommer ihåg i alla fall.

Måndagen i förra veckan var som vanligt dyngdag, men med den lilla avvikelsen att finlandssvensk tv kom på besök. De söker material för att göra en tv serie och ett inslag skulle handla om biffkött. Därför kom de via för att se om det skulle passa att spela in ett avsnitt hos oss. De skulle också åka och se till en annan gård som har Highland Cattle, ni vet de lurviga kossorna med stora horn. Jag antar att de väljer att spela in på den gården för highländare är ju så gulliga.

Men bara tanken på att tv kanske skulle göra ett program på vår gård gjorde oss helt spralliga. Det var en kul grej helt enkelt som satte en liten guldkant på vår vardag. Om de inte gör programmet här så gör det inte så mycket, det har varit kul i alla fall.

Efter besöket fortsatte vi med dyngkörning. Det är skitrally nu varje dag som termometern visar plusgrader så att skiten inte fryser fast på flaket, men medan vägarna och åkrarna  ännu håller för tunga fordon.

 


Efter jobbet skyndade jag mig upp till Näsby city för att hämta dottern som tar körkortslektioner, snabbt hem igen, laga mat och så på kvällen var det stödinfo för lantbrukare på yrkesskolan. Auditoriet fylldes med bönder som ville ta del av informationen om årets stödansökan. Ja, husse kunde inte komma med för han var på skolmusikkårens talko och byggde scen för helgens ungdomsgala.

En minst sagt varierande dag. Inga problem att hitta sömnen efter en fullspäckad dag.

Ja, det var bara måndagen i förra veckan, det blir jobbigt att hinna ikapp   men denna helg har jag ju kvasten som hjälp, så kanske det går lite snabbare.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards