Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Cindi Groop - 19 augusti 2012 12:46

Oj,oj, oj. Känsliga tittare varnas nu igen.

Husse och jag har övernattat vid Ledörsundet, men barnen sov hemma. Morgonen började med ett samtal från en granne som berättade att hästarna sprang lösa. Jag ringde hem och väckte barnen för att de skulle ta in dem igen. Efter en stund ringde Linn tillbaka och berättade att Mette-Marit var skadad. Inte är det väl så farligt tänkte jag, men det blev nog ett snabbt samtal till veterinären då jag såg vad som hade hänt.

 

Mette-Marit stod helt lungt med köttet hängande ut på sidan.

 


Vi satte på ett provisoriskt förband i väntan på veterinären.

 


Veterinären kom och sydde ihop, sprayade på terramycin och gav en dunderkur penicillin.

 

Han tror att hon kommer att bli helt återställd.

 

KRAM på dig vårt hjärtegryn.


Vi vet ännu inte vad det var som skrämt hästarna och vad hon skadat sig på, men vi söker runt på gården efter blodigt, hårigt spår.


Nu står hon och hänger i hagen, bedövningen släpper väl så småningom.


Usch, det var verkligen ingen rolig början på dagen.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards