Alla inlägg den 11 september 2012

Av Cindi Groop - 11 september 2012 06:00

Det är så roligt att fotografera blommor då solin skiner, så jag måste bara få dela med mig lite.

 

Massor med fjärilar finns det i år. Jag tror aldrig jag sett så många påfågelögon som nu.

 

I närbild märkte jag att de är alldeles ludna på ryggen :)


I våras kunde jag inte motstå frestelsen att köpa en trädgårdsblåbärsbuske.

 

Det konstiga med denna buske är att bären aldrig blir blåa!? Vi är ju långt inne i september nu och bären har sett likandan ut nu i säkert två månader. Jag kan inte förstå.....


Jag måste också passa på att visa en ganska oansenlig buske, nämligen Magnolia som jag planterat i år.

Orsaken till att jag måste visa den nu är att jag inte vet om den överlever vintern. Jag måste bara få pröva på lite svårare växter ibland. Det är så himla roligt om de klarar sig.

 

För att ni ska ha ett hum om hur den förhoppningsvis kommer att bli, så fotograferade jag lappen också.

 

Det blir en ca 3m hög buske så småningom, OM den klarar sig vill säga.


En som alltid vill vara med då jag springer runt med kameran är denna lilla sötnos. Hälsningar till alla kattvänner.

 









Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards