Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Cindi Groop - 20 mars 2013 19:52

Yeiiii, svarta baggen flyttade till Bergö. Ett bekymmer mindre.

Tackorna har jag nu tagit in till natten. En av dem börjar nog närma sig lamning, medan andra inte har något juver alls än. Hundarna uppskattar att få jobba litet, även om det inte är många meter från hagen till stallet.


Jag tog mig tiden att sitta och gosa med tackorna en stund ikväll. Det är så rofyllt att sitta ner i boxen och lyssna medan tackorna tuggar på höet. Några kom fram och undersökte mig från topp till tå, medan andra inte brydde sig om mig alls. Jag har ju haft några år utan tackor, men nu ser jag verkligen fram emot lamningen. De är så söta de små lammen. Alla tackor är ju vita, men jag hoppas att några lamm blir svarta som fadern.


Hönorna har börjat värpa igen. Äntligen får vi fina sprättägg. Det är så roligt att baka med egna ägg.


Förövrigt så har jag varit på datakurs idag och lärt mig att fylla i stödansökan elektroniskt. Det blir väl nog bra bara man lär sig, men nog tycker jag att det är tryggt att fylla i ansökningen på riktigt papper. Tänk om min ansökan försvinner i cyberrymden!


    

Bilden är av moster och mig på besök hos fåren på betet i somras.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards