Alla inlägg den 1 april 2013

Av Cindi Groop - 1 april 2013 10:15

Jag har blivit lurad haha!

Tänk, fast man vet att det är första april och man själv går och funderar över hur man ska lura någon, så blir man själv så grundlurad. Fnissar åt min dumhet, men glad att jag kom på det innan jag avslöjade min dumhet för den som lurade mig.


Det var nämligen så att vi har fått en bunt biljetter att sälja till skolmusikkårens Humorshow med bl.a Adde Malmberg och humorgruppen KAJ i Närpes 6.4 och i Malax 20.4 Redovisningen  av biljetterna ska vara klar tills imorgon 2.4

Idag fick vi då en påminnelse om att lämna in osålda biljetter imorgon, men så blev vi lovade 4st gratisbiljetter till föreställningen i Taklax den 30.4 om vi lämnar in biljetterna idag före kl 12.00

Jag rafsar ihop våra biljetter, räknar ihop hur mycket pengar som ska bifogas, väcker sonen för att han ska komma med på samma gång och prova ut nya uniformsbyxor, säger att nu ska vi upp till Närpes snabbt. Medan jag väntar på att han ska bli färdig, så sätter jag mig ner vid datorn för att läsa aftonbladet. Där står rubriken ungefär: Har du blivit lurad idag?

DÅ, går det upp ett ljus för mig. Jag har blivit lurad! Det finns förstås ingen föreställning i Taklax. Där fick du mig Anders. Vilken tur att jag kom på det innan jag står och ser ut som en fågelholk utanför kansliet idag. 


Nu har jag alltså ett dygn på mig att sälja ytterligere 3 biljetter till dagsföreställningen i Närpes och 5 biljetter till Malax. Så om du vill ha en biljett, tag kontakt. Detta är inget skämt!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards