Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Cindi Groop - 5 maj 2013 13:06

Orsaken till varför vi for på vår resa till Hawaii var ju att Krister skulle fylla 50.

Då dagen sammanföll med den lokala researrangörens långresa och dottern samtidigt var hemma från skolan, så hade vi ju nästan inget annat val än att åka :)


Vi var senast tillsammans på en 1 veckas semester i januari 2009, så det började kännas som om vi behövde lite ledigt.


På programmet denna dag stod en heldagstur till Hana. Den smala och krokiga vägen, som sägs vara den vackraste i världen, går genom regnskog och vissa sträckor kantas av brusande vattenfall.

Jag ska låta fotografierna tala

         


Ja vad ska säga?

Vädret var perfekt, naturen helt fantastisk.

Vi hittade en stuga som vi tänkte flytta till

 

Stugan i sig var väl inget speciellt, men omgivningen! Och klimatet måste jag nog påstå är betydligt behagligare än i mörka kalla Finland.

Lite mer växter:

           


Och lianer

 


och så mitt i djungeln en vildtupp

 


Vi åt lunch vid en ranch som serverade kött från den egna gården. Vi beställde varsin angushamburgare.

 


 

Denna mysiga kyrkogård besökte vi också

 


och vi passerade förstås många underbara stränder.

         

Vi besökte också en helt svart strand, och det brände regält under fötterna

 

Palmer överallt

 

och vartän man såg så blev man bara såååå betagen av utsikten

   

Då vi rundat ön kom vi till den torra sidan av vulkanen och där var naturen helt annorlunda, torr, grå och karg. Kontrasten till det gröna var skarp.

   

Dagen avslutades med lite bubbel i vårt hotellrum tillsammans med alla våra resekamrater.

 

Ni ser att jag ser ut som en uggla, eftersom jag haft på mig mina stora solglasögon och resten av ansiktet fått färg av solen.


Efter fördrinken gick vi alla ner till hotellrestaurengen där vi igen fick jättebra mat och så bjöd restaurangchefen Ford på en liten kaka åt födelsedagsbarnet.

 

 

tack och lov var det inte 50 ljus att blåsa ut.

Ett bättre sätt att fira sin födelsedag kan jag inte tänka mig.


Måste ännu lägga in några bilder till från denna dag

 

Detta är en boskapshäger vid frukosten


        

 

Dessa skulpturer var utsågade direkt på plats ur stammarna vid en ananasvinprovning.

Ett tips för konstnärliga trädgårdsmästare som planerar att ta ner något gammalt träd. Gör ett konsverk av stammen istället för att bränna upp det!

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards