Alla inlägg den 4 november 2013

Av Cindi Groop - 4 november 2013 23:02

Jaha, klockan har passerat tolvslaget och här sitter jag.....


Jag börjar känna mig lite stressad. Flyget går kl. 06.00 på torsdag morgon från Vasa och jag har inte ens sökt fram kappsäckarna ännu. Idag har jag dock tvättat alla kläder som fanns i tvättkorgarna. Nu börjar det vara brist på platser att hänga allt. Ingen idé att hänga ut och torka eftersom det utlovas 20mm regn imorgon.


Idag har jag även varit via banken och handlat hundmat och diverse som bör finnas i lager medan jag är borta.

Klänningen jag beställde var snygg, men för liten :( Så den är redan returnerad.

Istället for jag tillsammans med mamma till Vasa i fredags och handlade en klänning där. Den första klänningen jag satte handen på passade och den blev det. Vi fick ändå dagen i stan att gå till diverse handlande.


Igår var jag på vallningsträning till Kauhajoki. 5 damer och 8 hundar stod hela dagen på en blöt åker och med varierande framgång tränade vi på oinvallade får. Jag hade med Wilma för att hon har mest erfarenhet, men hon var helt stressad och gjorde ingen nytta. Då jag satte henne i bilen kunde jag träna valpen i lugn och ro. Då gick det bättre.

På vägen hem mötte vi en liten terriertyp hund som sprang längs mittlinjen på stora vägen. Bilar körde 80km/h åt båda hållen. Vi stannade och jag försökte locka den till mig, men den var helt skärrad och sprang undan. För att inte ställa till med någon större olycka i den livliga trafiken så måste vi fortsätta. Jag stod ju mitt på vägen utan reflex och viftade som en galning för att trafiken skulle sakta ner, men jag vet inte om det gjorde någon nytta.

 Jag vet inte hur det gick för hunden, men jag misstänker att det slutade dåligt. Usch, vilken obehaglig känsla då man inte kunde göra något. Knasig hund också för den delen som sprang mitt på vägen på en så livligt trafikerad väg.


Ja, det jag egentligen skulle säga idag var att jag nu inte vet om jag kommer att ha möjlighet att uppdatera bloggen på ett tag. Jag är hemma igen den 25.11, så efter det någon gång ska jag väl publicera något om vår resa. De två dagarna som återstår nu före jag far så kommer att vara stressiga så det här är nog mitt sista inlägg på ett bra tag.

Imorgon ska vi rengöra åt kossorna och väga en grupp avvanda kalvar. Jag hoppas även hinna packa litet imorgon. Ja så har jag ju min lektion imorgon kväll. Inte har jag övat något denna vecka heller. Ännu ett misslyckat projekt. Alltså jag vill kunna spela ukulele, men jag hinner ju inte. När ska jag lära mig att inte dra på mig mera projekt?


Alltså är det någon annan som upplever att tiden inte vill räcka till för allt man vill och måste göra?

Jag känner mig så tudelad på många plan. Alltså om jag fick göra som jag ville så skulle jag bara var hemma och jobba med mina djur och så skulle jag åka ut ibland och träna mina hundar och hästar. Allt annat skulle jag helst vilja stryka.

Har man en gång ställt upp i en förening eller organisation av något slag så är det så svårt att ta sig ur. Visst jag förstår att man måste ställa upp i det ena och det andra för att samhället ska fungera. Om ingen gör något så händer ju inget, så enkelt är det. Men nu känner jag att jag gärna skulle rå om mitt eget en stund. Ta en timeout. Får man tycka så? Eller är jag egoistisk, oengagerad och lat?


Trött är jag nu i alla fall. Borde kanske luta mig mot kudden en stund. Snart är det jobb igen. Och ja! jag hoppas verkligen att Tarja och Wilhelmiina hinner få sina kalvar nu de här två dagarna innan jag far. För jag ska ju hinna flytta några ungdjur ännu efter att de har kalvat och så ska kalvarna märkas och vägas. Så hepp-hepp flickor, tryck ut dem nu för jag hinner inte vänta längre.


Gonatt, vi ses om några veckor.

 








Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards