Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Cindi Groop - 8 mars 2014 13:44

Ahhhh, vilken underbar vårdag. Solen skiner och talgoxarna skriker i träden. Jag har sett 3 tofsvipor och blomlökarna växer så det knakar.


Lite bilder från min dag:


Vi börjar vid Ledörssundet

   

Öppet vatten vid Tavelgrund och stora vågaor slog mot hällorna i söder. Skulle blivit vackra bilder om man varit närmare öppet hav.

Vår granne traskade faktiskt över sundet idag, visserligen med flytkälke, men jag väntade nog bara att han skulle gå igenom. Men han klarade sig dit och satte sig därefter ned för att sola i stranden. Alltså 8 mars. Otroligt.


  

Även hönorna njöt av den fina dagen.

 

Och hundpromenaden tog vi på barmark, nästan så det börjar grönska. När månne djuren kan gå på bete?

 

Tackan däremot satte på lite extra kläder idag.


Och till sist ett litet makabert foto. Ett katthuvud.

 

Nä, jag skojar. Visst finns det en kropp också.

 

Katterna har hittat klädkorgarna med tvättade kläder. Tror ni vi hittar några vita hårstrån i kläderna?


Nu ska jag tvätta upp mig och åka på fest.

Agrologernas förening har årsfestmiddag på Baccus ikväll med tre rätters årsfestmiddag, festtalare Stefan Saaristo från Österbottens Kött.


Vem vinner melodifestivalen då? Jag är beredd att lägga en slant på Ace Wilder. Får se då om jag har rätt eller fel.


Ni har kanske märkt att jag inte sagt något om kvinnodagen. Stämmer bra det. Eftersom jag tycker det har blivit ett kommersielt jippo som så många andra dagar. Skulle någon komma med en blomma åt mig på kvinnodagen så skulle jag se det som en förolämpning. Kvinnodagen handlar inte om blommor och choklad. Om du inte fattat vad den handlar om, så läs på!



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards