Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Cindi Groop - 4 juli 2014 08:35

Intensivsemester. Är det månne ett ord?


Det har vi i all fall haft. I onsdags morgon matade vi alla djur, fyllde på vattenkar och foderhäckar och räknade in alla djur på bete. Efter lunch var vi färdiga att starta norrut ca 12.30 Efter en liten shoppingsväng in till Vasa vände vi kosan mot Terjärv. Vi följde delvis gps instruktionerna med lite improvisationer enligt kartan. Fram kom vi 17.30 där jag äntligen fick tillfälle att besöka min kusin som bott kanske 15 år där. Jag har lovat att komma och hälsa på, men tillfälle har inte givits.


Det har nog blivit en förändring sedan barnen blivit lite större. Tidigare var alla eventuella resor anpassade enligt deras behov, men nu får vi plötsligt göra som vi vill. Sonen var också besvärlig som liten och frågade för varje körda 5 km: E vi framme snart?

Nu kan barnen istället sköta om djur och hus så att vi får lite ledigt tillsammans. Toppen!


Efter middag och trevligt umgänge, Tack!, så fortsatte vi till vårt mål, fritidsbostadsmässan i Kalajoki.


Vi tog in på safarimajoitus över natten och gick sen på mässan nästa dag. 10 grader varmt, blåst och lite regn.

Mycket fina stugor såg vi. Här är bilder på några av mina favoriter.


Jag lovade ju i något skede att aldrig blogga om inredning eller mode, men nu måste jag frångå min princip litet. Men det är ju i huvudsak byggnadstekniken och ideérna som tilltalar mig. Kuddar och ljusstakar råkar nu bara vara ivägen.


Så här kommer lite bilder av mina favoriter:

           


Fast lite besviken var jag nog över att nästan alla hus verkade ha samma inredningsstil. Det var grått, svart och vitt som gällde. Tråkigt.

Var finns alla varma färger och det rustika? Nej sterilt och fyrkantigt, glas och porslin tycks vara inne. Typiskt finskt kanske.


Vi åt lunch på ett strandhotell före vi styrde kosan hemmåt igen. Ett snabbstopp med en mjukglass och chaufförbyte i Jeppo och så vidare till Malax dit vi hann precis innan de stängde. Jag lämnade in min spruckna telefon och köpte en ny kontorsdator. På samma gång liksom, mitt favorituttryck ;)


Hem till komatning och nerbäddning i den egna sängen.


Pust, semestern äntligen över.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards