Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Cindi Groop - 22 augusti 2014 12:31

Jag har tänkt mig att min blogg inte ska gnälla på andra, utan bara handla om min egen vardag. Men det är ju min blogg och därmed får jag sätta reglerna som jag vill ;)


Skillnader mellan kvinnor och män är något jag funderar ganska mycket av och min familj får ofta lyssna på min klagosång t.ex då det kommer reklam för kattmat i tv och reklamen går ut på att någon halvnaken kvinna åmar sig framför kameran.


Nu stör ett lokalt evenemang mig. Jag tänkte inte låta det störa mig, men jag kan banne mig inte vara tyst längre. Nämligen Potato Festival eller vad det heter. Alltså en festival som ska framhålla det fina med potatisen. Gott och bra så, men har de banne mig inte någon halvklädd pinuppa som står och klämmer på potatisknölarna!


Alltså vad är tanken med det? Jag är helt enkelt för dum för att förstå.

Samma idé har vår inhemska traktortillverklingsfirma som brukar ha en bunt med Miss Finland fröknar att posera runt traktorerna. Ingen mer Valtra i detta huset i allafall före Scandinavian Hunks spretar med sina halvnakna bringor i traktorhytten.


Jag misstänker ju att man försöker få bort uppmärksamheten från en halvdålig produkt genom att sätta ut något som distraherar köparen från försäljningsobjektet.


På samma gång kan jag ju förfäras över Närpes högstadium som ännu idag har 5 perioder textilslöjd åt flickorna och 1 period trässlöjd och tvärtom för pojkarna. Det här är alltså inte en blogg från tiden före kriget i Finland utan 2014!


Nä nu tror jag jag måste spy. Ursäkta mig.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards