Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Cindi Groop - 28 augusti 2014 13:04

Sitter med papper och penna och försöker räkna ut hur jag ska placera djuren i vinter. Alltså hur många djur jag har i hur många olika grupper fördelat på antalet boxar. Och resultatet är att jag har 3 boxar för lite.

I slutet av september skulle jag behöva ta in 9st vårfödda kalvar, 5 kokalvar och 4 tjurar. Till det behöver jag 2 boxar.

Jo jag har två lediga boxar, men de behöver jag kunna använda till kalvningsboxar.


Problemet är att jag har osålda avelstjurar som tar upp onödigt mycket utrymme. Andy och Zolvert har fått vara med varsin kviggrupp i sommar och tar därför upp varsin box. Jag vågar inte sätta ihop dem i samma box. Två fullvuxna testosteronstinna tjurar på begränsat utrymme tillsammans är ingen bra idé. Inredningen och i värsta fall tjurarna kan gå sönder. Dessutom har jag två andra stora tjurar som delar på en box. De ska alla till slakt i november, men vad hjälper det då jag behöver platserna i september. 4 tjurar i 3 boxar, suck. Dålig planering.

Om jag helst skulle få en avelstjur till såld. Kanske jag borde ordna höstrea?

Fynda avelstjur i fyndhörnan! Köp 2, få andra till halva priset!


 

Av Cindi Groop - 28 augusti 2014 08:23

Det var riktig höststorm här igår.

 

Kul.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards