Alla inlägg den 10 september 2014

Av Cindi Groop - 10 september 2014 14:28

Igår satt jag länge och funderade över min stackars dator. Någonting är fel, men vad?

För ca 2 månader sedan körde jag in ett nytt virusprogram. Jag satte i cd´n, körde in koderna och tryckte på installera. Så var det klart tänkte jag. Då jag t.ex googlat så får jag ett meddelande om att sidan är kontrollerad av mitt virusprogram så jag har varit glad och nöjd bara. Men eftersom datorn krånglar mer och mer så har jag misstänkt att jag har något virus.

Man borde ju kunna öppna virusprogrammet och göra en virusscanning på datorn. Jag klickade på ikonen och fick bara upp något om att mitt valv är låst. Jag låste upp med mina koder, men inte hittade jag där något sätt att köra igenom datorn.

Så småningom gick det upp för mig att jag nog inte installerat mitt virusprogram på rätt sätt. Jag fick söka upp låda och cd igen och försöka ladda ner det igen. Så gjorde jag och kom sist och slutligen fram så att jag kunde genomsöka datorn. Givetvis hittade den då en massa oönskvärt skräp som den tog bort.


Tyvärr är allt ännu inte frid och fröjd. Internet Explorer har helt slutat att fungera. Idag använder jag istället Mozilla Firefox för att slippa ut på nätet. Här i bloggen försökte jag ladda upp bilder igen, men mina bilder kom inte fram så att jag såg vilken bild som var vilken, bara bildens ramar och nummer. Så en bild lyckades jag få in idag.


Kvigor i dimma

 

Men jag måste fortsätta och försöka få datorn i skick igen. Vill inte lämna bort den för 60€/h i serviceavgift så länge det finns en chans att jag klarar av att fixa det själv.

Jag är både envis och snål.

Tror dock att detta kan vara ett slag jag kommer att förlora.


Skulle egentligen ha fått åka till Lillkyro och träna vallning idag, men jag orkar banne mig inte. Tanten e så trött. Tar en svängom på åkern med egna lamm istället.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards