Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Cindi Groop - 10 januari 2015 10:20

Har inget speciellt att skriva om idag. Har givit djuren frukost som vanligt. Dottern for iväg på träning i manege i Solf. Tokigt då hon måste köra i en timme för att få rida i manege, men vi bor ju på ett område där det inte finns så många hästar.

Krister stack iväg med motorsågen till skogs. Tonåringen sover, klockan är ju inte mer än halv tolv på förmiddagen.


Själv ska jag ta mig i kragen och köra ut inbjudan till Ösp´s midvinterfest. Jag har fått en kladd med brev som jag ska lägga i medlemmarnas postlådor. Orkar jag ta sparken och hundarna och köra runt i hela byn med dem eller tar jag bilen? Så svåra beslut att ta så här en lördag förmiddag.


Ja, och så har jag beställt veterinären tills på onsdag för att ta det där Mycoplasma Bovis provet på alla höstens kalvar, för att vi ska få sälja avelsdjur. Vi vet ju att vi inte har sjukdomen, men ändå ska alla kalvar tas fast och provtas. Så idiotiskt, arbetsamt och dyrt. Proceduren ska sen upprepas om 6 månader. Och så pga att vi har fått en ny kommunveterinär måste vi göra ett nytt hälsovårdsavtal. En bunt med papper igen som ska kryssas i en miljon med rutor. Och ännu en räkning. Och så onödigt. Nåja, vi får ju dokumenterat att allting är i skick och det är ju viktigt för konsumenten, så låt gå. Men då man varje år måste kryssa i att t.ex vattenflödet i vattenkopparna är tillräckligt, så känns det lite som tårta på tårta.


Men nu tycker jag väl att jag har lite onödigt negativ inställning här? Jag vet ju att man själv avgör om det man gör ska vara positivt eller negativt, så nu ändrar jag härmed på inställningen. Japp.


Jippii, nästa vecka ska vi igen få intyg på att vi sköter våra djur på rätt sätt och att vi inte har några smittosamma sjukdomar. Toppen!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards