Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Cindi Groop - 26 januari 2015 08:41

Lördagskvällen festade vi som sagt med bönder från Sideby till Korsnäs. Ca. 120st var på plats.


Vi fick havtornssaft som välkomstdrink. Jättegott. Maten var mör och välsmakande. Eftersom det hörde både vin och cognac till priset fick Krister fullt upp med att tömma våra glas. Givetvis tog vi allt som hörde till. Fast jag höll mig förstås till vatten. Stackarn som måste uppoffra sig    


Till programmet hörde lite tal och så lite komedi. Riktigt passligt kul och kort.


Det nya hotellet då? Nja, gissar att det varit nån ny dyr arkitekt i farten igen. Så skulle inte en bonde planerat det i alla fall. För det första var det väldigt lågt till tak. Kändes lite klaustrofobiskt. Och så fick orkestern stå i farstun och spela och dansgolvet bestod av klinkersplattor?Öhhhh????? Dessutom var belysningen på dansgolvet lika stark som på ett industrigolv. Ja man såg ju vem man dansade med i alla fall. Ja, jag dansar ju inte så mig gjorde det ju inget, men min stora hobby är ju praktisk planering, så jag hade gärna rivit och byggt om.


Kändes som om det hela var planerat för något annat ändamål. Café kanske?


Gnäller jag nu igen? 


Nä, nä. Ha det som ni vill. Inget som jag kommer att utnyttja i någon större utsträckning i alla fall.


Äsch,nu hinner jag inte skriva om söndagen. 

Återkommer.......


Bifogar ett foto från frukosten.

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards