Alla inlägg den 22 april 2015

Av Cindi Groop - 22 april 2015 09:31

Jag har märkt det förr och nu hände det igen.

Då jag igår skrev ner det jag borde göra, så blir det av någon orsak lättare att ta tag i saken. Kanske jag hade någon knut på hjärntrådarna som lossades då jag fick läsa vad jag borde göra, för plötsligt blev allt mycket enklare.


Så jag tvättade och hängde upp 4 maskiner med tvätt, jag sorterade köttet i två frysar. En inehåller nu endast nötkött och den andra innehåller gris och lammkött samt grönsaker och bär. Nu fick jag en mycket bättre översikt över vad som finns i frysen. Nu återstår bara att flytta ner allt från lilla frysen i köket och avfrosta den.

Sen hjälpte jag en svag tvillingskalv att dricka och gav kraftfoder åt ungdjuren. Efter det gick jag in och kokade enchilladas tills barnen kom hem från skola respektive jobb, hoppade i duschen och for iväg till kyrkan för information om sommarens konfirmering och konfirmationsläger.


Sen hade jag resten av kvällen ledig! Fantastiskt.


Avslutade kvällen med att titta på programmet om unga bönder i Sverige och där kom samma tankar upp. Ett ungt par som just fått veta att de har barn på gång oroade sig över hur de skulle orka och hur allt skulle fungera då hon blir mammaledig. Men som de sa; bönder har fått barn i alla tider och det har ju fungerat på något sätt.


Idag har jag hittills matat får och hönor och igen försökt stödmata tvillingen, men han vill inte ha min burkmjölk. Hoppas han får tillräckligt av sin mamma, men han ser tunn och svag ut. Jag gav i alla fall en kalv-hjälps spruta i munnen på honom. Den innehåller en coctail av vitaminer. Hoppas han piggnar i lite, för nu tänkte jag hoppa i duschen igen för att åka iväg på sista ultraljud till Vasa. De ska väl uppskatta förväntad födelsevikt idag. Bara 4 veckor kvar nu.


Avbytaren på plats idag, så vi behöver inte oroa oss för oövervakade kalvningar i alla fall.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards