Alla inlägg den 28 april 2015

Av Cindi Groop - 28 april 2015 20:49

Vet inte riktigt vad jag ska berätta idag.

Började dagen med en hundpromenad. Sedan tog jag bilen till Övermark där lilla JD traktorn väntade med salpeter, eller nåt, färdigt på lasset. For till Björnåsen och assisterade spridaren på höstvetet. Dimmigt och ruggigt på morgonsidan. Därefter hem på lunch.

 


Ringde 1000 samtal. Pastorskansli, bilskolan, LPA, tandvården, slakteriet, ja jag minns inte allt.

Ut 3 timmar i nötse. Inga kalvningar, noterade några brunster. Dags att börja anteckna så semineringen i juni går smidigare.


In och koka soppa. Uppmanade sonen att stänga datorn och börja läsa på sitt finskaprov och traktorkörkort.

Soppan färdig, sonen fortfarande fast i dataspel.

Soppan uppäten, sonen fortfarande fast i dataspel. Exploderande mamma. Kan noteras att han suttit på sin första kvarsittning dessutom idag. 

Sladdar slits ur datorn och höga röster hörs.

Nu är datorn i pant tills körkortet är klart.


Sonen somnar i soffan. Suck.


Jag har fått in en ny skrubb för babykläderna. Underhåller mig själv med att packa upp mammalådan.


Nu unga bönder på svt4.


Imorgon är en annan dag.......

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards