Direktlänk till inlägg 7 oktober 2015

Borde ta natt

Av Cindi Groop - 7 oktober 2015 21:27

Ja här sitter jag å häckar som vanligt. Jag får ju faktiskt gå och lägga mig. Har haft några för korta nätter på sistone så jag borde ta tillfället i akt och gå och sova medan allt är lugnt.


Var upp till stan idag och storhandlade. Jag drar ju mig för att åka så då jag till sist är så illa tvungen så är handelslistan lång. Nå nu ska vi nog klara oss en vecka igen.


Kallt som tusan utomhus. Klockan är bara halv elva på kvällen och mätaren visar redan -5 grader. Skönt att alla flygfän fryser bort nu, men annars får det gärna bli lite varmare. Jag har inte tagit fram långkalsongerna än, men det närmar nog sig nu. Vi har ett fint norrsken ikväll.


Ja, jag glömde att berätta att det inte blev något babysim senaste lördag för oss. Det hade varit lite väl turbulent i blöjan under fredagen, så jag vågade inte ta med honom i bassängen ifall det skulle hända någon olycka där. Det skulle vara genant, även om alla där förstår att det är sånt som händer. Men i alla fall tog vi det säkra före det osäkra. Ville ju inte heller sprida några bobbor ifall det var någon magsjuka på gång.


Istället fick vi besök av några avelsdjursspekulanter på lördag förmiddag. En kille som tänker bli bonde nästa år och som kommer att satsa på simmental. Inga affärer blev gjorda, men jag hoppas att han återkommer då han funderat färdigt.

Jag kunde säkert slipa på min försäljningstaktik, säga nåt som om vi skriver kontrakt idag så får du en kalv på köpet. Men det är ju lite annorlunda att köpa levande djur, det kan ju inte jämföras med t.ex en köksinredning. Jag vill ju att de köper av oss för att de tycker att våra djur är bäst. Inte billigast, men mest prisvärda om man säger så.


Men vad vet jag. De kanske hittar något billigt och bra någon annan stans. Vi får väl se vad de beslutar.


Inkommande lördag planerar jag att åka till Pensala igen och prata vallhundar. Vi kommer att ordna en liten demonstrationsdag/kurs för intresserade vallhundsägare och hundspekulanter. 

Problemet är ju bara det att det blir lite snävt om tiden då jag ska på babysim på morgonen och kursen börjar i Pensala 11.30

Lata Cindi säger: hoppa över Pensala, men hundintresserade Cindi säger: klart du hinner, det blir kul.

Just nu leder den lata. Får se vem som vinner.

Visst låter det ganska huvudlöst att släpa med en 4 månaders bebis för att stå på en åker och titta på hundar i flera timmar i oktober? Å andra sidan gillar han att vara med där det händer saker. Men att behöva amma ute på en åker...... Är det inte lite som att bjuda in en inflammation? Går ju förvisso att knöla in sig i Volvo.


Kanske jag bjuder över lite gäster istället i helgen. Jag har några jag borde bjuda över men inte riktigt tagit mig tiden. Men alla har vi ju lika mycket tid, skillnaden är bara vad vi gör med vår tid.


Så vallning, gäster eller bara äta choklad å spotta i taket? Det är frågan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards