Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Cindi Groop - 18 januari 2016 13:20

Nå nu är min dator igång igen. Det är nog vårt trådlösa internet som krånglar. Ibland flyter det på hur bra som helst och så pang- ingenting!

Nu har jag fått hjälp med tekniken så att jag tar internet via telefonen. Så nu har jag telefonen fast i datorn, som på den gamla goda tiden med väggtelefon. Nu sitter sladden fast i datorn istället bara. Jovisst kan jag ta lös den, men då funkar inte nätet. Inte en optimal lösning, men bättre detta än ingenting.


Två månade bort från bloggen betyder vissta att massor har hänt, varav jag säkert glömt minst hälften.


Idag blir i alla fall denna man 8 månader!

Och som ni ser av bilden så har jag nu händerna fulla.   

En stund utan uppsikt och saker händer. Han kan sitta utan stöd, men ibland så faller han pladask åt vilket håll som helst. Och om man lägger honom på rygg en stund så hittar man honom säkert på en annan plats om man tittar åt ett annat håll. Att ha honom liggande på en filt bredvid mig medan jag bloggar är alltså numera uteslutet.


En egen vilja har han också utvecklat och vi har redan haft en och annan diskussion om lådor, toalettlock och skräpkorgar. Kul har vi i vilket fall som helst och hans bubblande fnitter får vem som helst på fall.


Just nu sover han sin eftermiddags tupplur. Den kan vara allt mellan20 minuter och 3 timmar. Så det gäller för mig att utnyttja tiden väl. Mamma tittade in en stund itidigare idag, så då hann jag bära in lite ved, vika och hänga upp tvätt samt fylla tvättmaskinerna på nytt samt torka bort lite kattspya från fönsterbrädet i tvättrummet. Blev avmaskningskur på både katter och hund efter det.

Jag ska försöka hitta lite tid att uppdatera denna sida, men som sagt, det är Liam som bestämmer över min tid nu för tiden. Lite mer bilder från den senaste tiden kan jag samtidigt lägga in.

         

Blev lite många bilder av hans får-outfit, men jag tycker den är så fin. Tack mormor!  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards