Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Cindi Groop - 25 januari 2016 13:56

Jag skrev ju tidigare om att vi flyttat kvigorna till nytt hus där det förhoppningsvis skulle vara enklare att övervaka brunsterna. 3 kvigor fick gå direkt med tjur och tre satte vi i boxen bredvid. Av dem var 1st färdigt seminerad och jag hoppades att jag ännu kunde få seminera åtminstone en av de två andra. 

Så eftersom jag inte nu sköter morgonutfodringen har jag istället varje dag frågat: Visar någon brunst? Nej har svaret varit hittills. Tills igår, då min käre make svarar jo en kviga var brunstig idag, så jag släppte in henne till tjuren. What?????

Nej, nej, nej! Jag ska ju seminera de ensamma kvigorna. Det var väl inte 372:an? -Jo det var det nog säkert. Jaha, just så. Hon är halvsyster med tjuren.  


Ja. vad ska jag säga? Ja det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall. För om man drömmer om Paris, så hamnar man på någe vis, lik förbannat i Hudiksvall.

Bara en låttext som snurrar i mitt huvud just nu.


Någonstans i komunikationen har det falerat här. Om det är jag som varit otydlig med varför vi satte tre kvigor ensamma och inte med tjuren direkt, eller om någon lyssnat dåligt låter jag vara osagt, men nu blev det så här den här gången.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards