Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Cindi Groop - 31 januari 2016 21:35

I lördags gav vi oss iväg på hala vägar till Seinäjoki på lantbruksmässan Sarka. Dessutom hade jag årsmöte med simmentalföreningen kl.11.00 Inga dramatiska händelser inom föreningen. Styrelsen omvaldes i sin helhet, enda förändringen blev att jag numera är viceordförande. Det är bra då jag är tvåspråkig sa de. Tack för den. Jag skulle nog inte kalla min knaggliga finska för att vara tvåspråkig. För övrigt var dagen lyckat i och med att jag sålde två avelstjurar och fick en till valpbokning. Hoppas det kommer mycket valpar nu då. Har 10 reserveringar nu före tiken ens är parad.


Idag har vi varit till Övermark och tittat till ett skogsskifte som skogsvårdföreningen gallrat åt oss och sedan varit och tittat på en gammal hästvagn som står i ett uthus. Skulle vara roligt att ta hem det och kunna köra folk med hästvagn, men då vi inte riktigt har något extra utrymme åt någon extra vagn här på gården. Man vill ju inte heller att den ska stå ute i regn och rusk. Och så ska det vara en riktig dragsele åt hästen också. Vi köpte en för några år sedan, men den visade sig vara för liten åt våra fjordingar.


Jag har försökt ladda upp nästa film efter att jag redigerat den och fått den rätt vänd. Men då det tar så himla länge att ladda upp skiten hit, så jag lägger in den här oredigerad nu.

Liam satt och sjöng så glatt, men det bästa var förstås över då jag fick fram kameran. men kanske en blivande operasångare?



 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards