Alla inlägg den 28 mars 2016

Av Cindi Groop - 28 mars 2016 22:34

Så har årets kalvningssäsong inletts. Den första kom på långfredagen. Två till kom idag. 

Inga större bekymmer hittills, men den ena kalven som kom idag fick jag hjälpa lite på traven ikväll innan han hittade rätt under spenarna. Passade på att mjölka ur en extra flaska med råmjölk på samma gång då jag ändå höll på. Kan vara bra att ha första hjälpen i frysen ifall det blir något krångel längre fram.


Jag försökte ta en bild av lilla Doris kalven  i samband med vägningen och öronmärkningen idag, men det blev en misslyckad bild. Jag får försöka ta en bättre så såningom. Det lär ju nog komma fler små gulliga kalvar än.


Bifogar istället en bild från lördagens påskjippo i Näsby centrum där Linn var med sina hästar och erbjöd en liten ridtur för påskhäxorna.

Liam verkar gilla hästarna ännu i alla fall. Måste erkännas att Linn och jag börjat titta på ponnyannonser. Ja, ifall vi skulle hitta någon lämplig åt Liam.  


Ja det är ju inget akut behov på något vis, men man vet ju aldrig när den rätta råkar finnas på marknaden. Då gäller det att slå till.


I lördags hann vi fira en 50-åring i byns ungdomsföreningslokal. Liam gillar då det händer saker och han höll igång till sena kvällen. Tog en god stund efter att vi kom hem innan han äntligen hittade nattsömnen.


Nu sover dock resten av huset. Jag har just sprungit genom duschen efter kalvhjälpen och väntar nu på att håret ska torka litet innan jag lägger mig.


Och ja, dit det bär så bär det. Ni minns jag berättade om att jag sått kronärtskockor? Nåja, nu har jag blivit riktigt vurm och sått apelsin och citronkärnor samt två avokadon och en ananas!

Jag tror ju inte att allt gror, men jag bara fick något sånt där knas infall. OM allt gror måste jag ju köpa ett litet växthus!?

Hoppas inget gror.


Lämnar er med en skön gonattvisa. Gonatt!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards