Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Cindi Groop - 28 maj 2016 12:40

Ja inte i pengar alltså, utan en kort, liten egentid att hastigt ögna igenom rubrikerna i dagstidningen.

Cornflakes är tydligen gott.  


Jag försöker, jag försöker anpassa mig till att enbart sköta barn. För då jag inte är barnvakt så går det inte att göra någonting annat. Alltså ingenting. Jag försöker fokusera på att ta hand om barnet, men då det finns så tusans mycket annat som borde göras! Att läsa tidningsrubriker är ju bara det enklaste som jag tycker att jag måste få göra för att alls hänga med vad som händer i världen. Men bäst är det ju att göra sånt då resten av huset sover.


Problemet är ju att det inte går att stänga av huvudet fast båda händerna  och ögonen är upptagna med att förhindra att barnet gör något han inte borde. 

Så nu försöker jag fundera på vad jag kan minska på för att få vardagen att gå ihop. Jag är ju för engagerad i allt möjligt trams. Vet ni att det finns folk som inte sitter med i någonting alls! Inga styrelser eller grupper eller föreningar. Så går det tydligen också att leva. Det borde jag lära mig. Jag tycker inte heller om att göra ett halvdåligt arbete i det jag är med i. Och det gör jag nu. Lillen kommer först, sen måste jag försöka hålla igång hushållet, mat, tvätt, städning osv och sen har jag ju några djur som behöver min tillsyn lite då och då och så var det allt det här andra då.

T.ex min plats i slc´s fullmäktige. Nja, det är inte så många möten i året och jag är bara ledamot så i princip så behöver jag bara gå på möten och sitta av tiden, men nu är jag ju inte riktigt så funtad, utan om jag ska vara med någonstans så vill jag göra en insats. Och i år har jag misslyckats med det. Jag skrev en motion om att jag tyckte att slc´s styrelse skulle utökas med en fast plats för en kvinna och för en ungdom, för i likhet med så många andra styrelser så sitter det bara gamla gubbar där. Givetvis fick motionen mothugg från beredande organ, och jag hade ingen barnavakt,( typiskt kvinnor!) så jag kunde inte prata för min sak då den kom upp till behandling. Och hur många gubbar tror ni tog någon notis om den?

Sånt kan gräma mig länge. medan jag skuffar barnvagnen här fram och tillbaka har jag nog hunnit skriva många brandtal i huvudet, men till vilken jäkla nytta.

Så, sånt måste jag stänga av.

Jag kan inte gå hemma och vara frustrerad. Jag borde istället njuta av varenda minut med mitt gullegryn.


Så jag borde avsluta allt jag sitter med i. Stänga av. Leva i nuet. Fokusera på att få diskmaskinen tömd och kanske en tvättmaskin ibland. För nu känns det som om jag slits mellan två världar. Den värld jag byggt upp då jag hade två nästan vuxna, självgående barn och den värld jag sitter i nu. Med en tidskrävande 1-åring. 

Och ja, jag vill faktiskt tävla i FM i vallning i höst. Det vill jag. Nu har jag en fantastisk hund som har alla möjligheter att gå hur långt som helst. Och nu är hon i perfekt ålder. Men man kan inte bara ta hunden av gården och åka iväg på tävling. Det ska tränas, tränas och åter tränas. När har jag tränat sist?

Jag försöker att inte bli frustrerad. Det är inte Liams fel att jag tror att jag hinner mycket mer än vad jag egentligen hinner med.

Så hur ska jag kunna stänga av allt det andra? Hinner jag sen då Liam är 15? Hur gammal är jag då?


Nu vaknar han, måste gå. Och jo diskmaskinen är lika full än.


Älskade sötnöt   

       

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards