Alla inlägg den 10 juni 2016

Av Cindi Groop - 10 juni 2016 13:47

Jag har köpt en egen flotte, som jag kan åka på....

Hör ni Ted Gärdestads melodi?


Jag har märkt med mig själv att jag har blivit sämre på att ta beslut. Jag velar fram och tillbaka och måste ofta rådfråga andra innan jag vågar göra något.

Jag kom själv till slutsatsen att det är för länge sedan jag fått någon drink. Jag borde ta en sup eller två för att tagga ner lite, slappna av, inse att livet inte är så himla allvarligt.

Men jag ammar fortfarande och får vänta med min sup.

Då var det någon som påstod att det blir så då man blir äldre, man funderar mer över saker innan man slår slag i saken och kanske skjuter upp beslut på framtiden.


Men så kan det väl inte vara heller? Jag gammal?

Visserligen har min syn blivit sämre också det senaste året, men gammal, jag?


Nä, jag håller fast vid min teori om supen. Känns bättre så.


Men detta var en parentes.

Det jag ju egentligen skulle berätta idag var att jag kom till skott och beställde mig en flotte att flytta fåren på.

Det var bara att ringa ett samtal, säga vad jag ville ha och så kom det levererat till stranden.

Svårare än så var det inte.

Tänk så många år jag funderat på detta. Varför gjorde jag inte det här för 10 år sedan?


Nåja, ännu väntar jag på löstagbara grindar som vi ska bygga en fålla av så djuren står stadigt under överfarten. Så det är på intet sätt färdigt än. Men själva flotten guppar nu på vågorna.

   


 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards