Alla inlägg den 22 juli 2016

Av Cindi Groop - 22 juli 2016 05:00

Idag vill jag tipsa om en lite annorlunda bok som verkar riktigt läsvärd.

Ja, jag har ju inte hunnit läsa hela ännu, men bara inledningen gör mig helt varm runt hjärtat.

Boken består av berättelser om och av bönder runt om i svenska Österbotten och är riktigt intressant. Så om det känns som om du vill läsa lite lättsam fakta, som motvikt till din fiktiva deckare, i hängmattan så kan jag rekommendera denna.


Jag citerar:

"Samtidigt börjar allt fler fundera på hurudan mat de köper, och varifrån. Mjölken och potatisarna och köttfärsen finns inte längre bara där på en hylla i butiken, väntande på att hamna först i mitt eller ditt kylskåp, sedan i våra magar. Vi vill veta vad som hänt innan............

..........

Det ligger något mycket sunt i den här ökade medvetenheten. Jag tänker på uttrycket "Vi är vad vi äter". Vad kunde då vara mer naturligt än att sätta sig in i matproduktionens villkor? Då vet man vad man väljer, och varför."


Läs den! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards