Alla inlägg den 31 augusti 2016

?

Av Cindi Groop - 31 augusti 2016 02:18

Klockan är lite över tre på onsdag morgon och jag förväller bönor!

?


Ja tiden vill inte riktigt räcka till. 


Liam vaknade för en dryg timme sedan och grät. Vet inte riktigt vad som var fel. Kanske hade han en mardröm, kanske var det nya tänder som skaver. I alla fall vaknade jag och började förstås fundera på allt som jag inte hunnit göra. Efter att ha snurrat otaliga gånger i sängen beslöt jag mig för att stiga upp och helst pricka av en sak på attgöralistan.

Tvätten som inte är upphängd? Har tackorna vatten?

Hur mår djuren på betet? Jag vet att en ko är halt och borde tas in, men nu är det så bråttom med grässkörd, halmbaling, hemkörning av balar, tröskning, matning av alla djur, djur som börjar ha dåligt med bete, sjuka får, tvätt, matlagning, föräldramöte, sädesskruven som gick sönder då jag malade ärtor sist, Lucas nya dator som krånglar. Gräsmattan förväxer, skräpigt överallt.

Liam träffar jag en timme på morgonen då han vaknar och en timme innan han somnar. Mitt hjärta gråter. Gullknytet.

5 veckor kvar av Kristers sjukskrivning. Det kommer att bli tufft. Men det kommer att gå, på sätt eller annat.


Ja tvätten kan jag inte hänga nu. Alla klädlinor är fulla med våt tvätt här inne och ute är det ännu beckmörkt. Men bönorna börjar i alla fall bli klara nu. Ska bara hälla av, kyla , packa och frysa in. 

Sen ska jag försöka hitta sömnen en stund inatt ännu. Så jag inte gör så många misstag pga trötthet imorgon.

Och meterologen lovar regn i övermorgon.

Har inte tid med regn.

Jag hade tänkt anmäla hunden till finska mästerskapet i vallning i slutet av september, unghundsklassen, men det har jag nog fått stryka. Ett annat år......



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards