Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Cindi Groop - 8 februari 2017 10:42

Jag borde väl ta en snabbgenomgång genom de viktigaste sakerna som hänt i vinter.

Valpar fick vi alltså i slutet av november. En fredagskväll märkte jag att något var på gång. Yezz var orolig och skakade i hela kroppen. Hon hade själv valt en skrubb i källaren som sin lya, så där ställde jag till med valplåda och tidningshögar, boken om valpning  och hushållspapper.

Jag nattade Liam och kröp ner i valplådan med Yezz.

Hela natten höll hon på och flåsade kraftigt, skakade och bäddade. Jag tror att hon var glad för att jag var med.

Men inga valpar kom....

På morgonen gick jag och la mig på bäddsoffan i källaren. Valplådan var både trång och skarp. Jag slumrar till och vaknar med ett ryck. Ett pip?....

Jag springer tillbaka till lådan där Yezz fortsättningsvis ligger ensam och flåsar. Men visst hörde jag ett pip?

Jag går runt och söker och visst ligger det en liten valp med moderkaka på källargolvet! Jag plockar upp allt och för in valpen till Yezz som börjar slicka om sin lille. 

Hela dagen håller vi på och till sist har vi 7 fina små valpar. 


För att vara en läsarvänlig blogg så borde jag ju ha visat bilder vartefter de vuxit, men istället gjorde jag en egen sida på facebook åt valparna som heter N-kullen.

Bifogar ändå här en snabb bildgenomgång från födsel till flytt.

                           


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards