Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Cindi Groop - 18 maj 2017 22:54


Äntligen har jag hittat ett sätt att få bilder uppladdade hit.

Och äntligen är alla kalvningar och lamningar över för denna gång.

Ikväll lammade sista ungtackan. Hon var lite orolig och förstod sig inte på varför lammet envisades med att sätt huvudet under magen på henne. Så jag fick sätta på grimma och hålla fast henne tills lammet var mätt och nöjt. Förhoppningsvis har moderskapet börjat fungera tills imorgon.


Vårbruket har kommit igång med spridning av kokakka och plöjning.

 

Hela familjen har dragits med förkylningar som har löst av varandra ända sedan mitten på februari. För tillfället mår vi alla rätt bra. Jag känner ännu av hur det river i halsen. Men en seg förkylning i kombination med mycket jobb gör att åtminstone jag inte orkar göra mer än det absolut nödvändigaste. I helgen var jag så trött så jag grät. Liam hinner med så mycket och jag hinner inte med. Känns tröstlöst då man försöka städa upp i köket och han samtidigt kastar konservburkar runt omkring sig. Jag försöker sova en stund samtidigt som han sover middag. På ett sätt dumt, för då går jag ju miste om värdefull tid då jag kunde jobba mer effektivt, men kroppen går som sagt på halv maskin och kräver extra sömn. Det i sin tur gör ju att jag bara mår sämre över hur lite jag hinner med, men nu blev det tydligen en sån här skitvår.

Hoppas förkylningen drar dit pepparn växer och inte kommer tillbaka.


Idag fyller Liam 2 år. Jag har inte orkat ordna med kalas. Ingen tårta, inga presenter. Tack och lov fyller han bara 2 och vet inte vad födelsedagar är. Vi kommer nog att fira honom endera dagen. Då jag orkar.


Klockan är tolv, så nu tänker jag söka mig till sängs.

Slut med nattvaken nu några månader.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards