Alla inlägg den 24 maj 2017

Av Cindi Groop - 24 maj 2017 16:29

Idag har eftermiddagsklubben från Yttermark skola varit här på gårdsbesök. 17 barn  i 8-9 års åldern och tre ledare.

Vi gick runt och tittade på alla djuren och jag försökte berätta om vår gård och lite fakta om alla djur.

Vet inte hur mycket som gick in, men jag hoppas nu de fick en positiv bild av finländsk djuruppfödning går till.


De flesta av oss är väl naiva nog att tro att djuren sköts på samma sätt överallt, men tyvärr är så inte fallet.


Liam försökte dela ut stenar åt alla, men jag tror inte han hade så stor framgång. Ni ska veta att här finns stenar på backen.


Jag har fått en köpare på Orvars kött annars. Men det blir tydligen att byta slakteri. Inga papper undertecknade än, men nu måste nog Orvar få vandra vidare snart. Hans böld på bringan har förökat sig. Tror inte längre att det är en vanlig böld. Misstänker tumörer. Slaktrapporten får berätta.


20 grader varmt idag. Kortvarig glädje dock. Imorgon lovas svalare igen.


Härliga försommarkvällar har vi nu.

   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards