Alla inlägg den 1 november 2017

Av Cindi Groop - 1 november 2017 12:48

Det har alltid varit svårt att få Liam klippt. Hans pannlugg är alltid för lång och håret hänger över öronen. Så fort jag närmar mig med saxen så får han myror i brallorna.

Men undrens tid är inte förbi. Här om kvällen då jag klippte hans far med klippmaskinen så blev Liam väldigt intresserad och ville bli klippt han också. Det var mycket spännande må jag säga. Jag visste ju inte om han skulle ångra sig efter att jag dragit ett drag med rakmaskinen. Skulle ju kunnat bli en intressant frisyr!

Så samtidigt som jag försökte vara så snabb som möjligt så måste jag ju också vara extremt försiktigt för att inte riva i hans mjuka hår.

Det gick vägen och även pannluggen for. Bebi vort fin! Blev hans kommentar.

Berätta inte för honom vad storasyster sa: HERREGUD VAD HAR DU GJORT!?


Så nu har vi en ny bebis, knappt så vi känner igen honom. Och luggen växer ju ut igen, om vi tycker så   


Före:

 

Efter:




 

Av Cindi Groop - 1 november 2017 05:30

Idag ska jag ta nya salmonellaprov på försäljninsdjuren. Det finns krav på att gårdar inte ska köpa djur som har salmonellaprov äldre än 2 månader. För oss innebär det att det blir många prov per år. Det skulle ju vara enkelt om man sålde alla djur på samma gång, men livdjurshandeln pågår hela året och då gäller det att inte ha föråldrade prov.


Nästa vecka flyttar åtminstone 1 tjur, så jag måste skynda mig att få in provburkarna.

Skiten ska packas i små burkar som stoppas i plastpåsar. Plastpåsarna i en skyddande låda och så i ett kuvert. Det gäller ju att se till att paketet inte riskerar gå sönder under transporten och skiten rinner ut.


Igår avskiljde vi 12 vårfödda kalvar från sina mammor. Så nu är det allsång på backen. 24 djur som råmar allt vad lungorna ger. På med öronskydden, de slutar nog snart.




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards