Alla inlägg den 21 februari 2018

Av Cindi Groop - 21 februari 2018 05:14

Vi har avbytare i 9 dagar nu i slutet av februari. Jag hade gärna hoppat på en resa söderut, men min bättre hälft ville hellre åka och skida denna gång, så vi är så småningom på väg norrut några dagar.


Temperaturen visar nu -21 här hos oss, utlovas ännu kallare längre norrut. Kul!


Men det är ju typiskt då man har ledigt och borde kunna koppla av så ligger jag vaken i sängen och snurrar. Men jag får väl ta mig en middagsvila senare idag så det jämnar ut sig.


Vi fick meddelande om varg i närområdet i söndags kväll. Så då var jag och riggade upp en nyinköpt viltkamera i backen bakom kossorna. Jag pulsade ut i mörkret i djup snö och monterade upp den i skenet av min pannlampa. Det är en sån där billigare verion som inte skickar bilder utan man måste hämta minneskortet och titta igenom bilderna. Förstås hängde jag upp den på ett svårtillgängligt ställe, så jag har ännu inte hunnit dit för att se om jag fångat något spännande på bild. Lite svårt att ta med en tvååring i backen i snön. Jag vet ju inte ens om jag har kameran rätt riktad eller tar den bara bilder på kråkor i någon tall.


Nå, kanske idag jag hinner justera den.


Jag har haft som uppgift de senaste dagrna att begära fullmakter av ägarna till en ö i byn för att kunna skriva skötselavtal för fårbete. Ön ägs av 3 olika samägda områden och bara ett område har styrelse och årsstämma. De övriga områdena måste jag alltså kontakta samtliga delägare personligen och hoppas de skriver på.

Eftersom det var soligt och fint igår så kom jag på den briljanta? ideén att sätta Liam på sparken och ta med en hund och köra runt i byn för att personligen övverräcka fullmakterna och berätta om fårbetesplanerna. De delägare som inte bor i byn har jag skickat brev med posten åt, men jag tyckte det var så dumt att skicka brev via posten åt byborna.

Min tidsplanering blev lite fel kan jag säga. Jag hann med hälften ungefär.Liam var ju av den bestämda åsikten att vi skulle in och leka i alla stugor vi besökte. Så han stegade in i husen, började klä av sig och ville leka. Ingen skillnad vem som öppnade dörren. Själv försökte jag berätta om mitt ärende, hålla koll på hunden som satt fast vid sparken och hålla kläderna på pojken. 

Nå rätt så roligt hade vi och vintervädret var perfekt. Det var kallt, men solen sken och det var alldeles vindstilla.


Det fick mig också att fundera på att man egentligen borde gå och hälsa på folk lite oftare än man gör. Finns säkert många som sitter ensamma för det mesta. På ett ställe där en dam ville bjuda mig på kaffe, sa jag sa att jag har så många brev att leverera att jag nog inte hinner. Efteråt började jag fundera på att hon nog inte får så ofta besök. Hade jag inte kunnat stanna och prata över en kopp en stund? Ångrar det en aning.

Vi har annars ingen gemensam koppling, så det skulle kännas dumt att gå in bara utan orsak en annan gång. Men  jag ska vara mer uppmärksam i fortsättningen. Fast jag borde inte ha några fler ensamma gummor på min lista.


Jaha, det börjar ljusna i stugorna runt omkring. Kanske det börjar bli morgon?


En kopp kaffe kanske skulle passa nu.

Love you Bruce!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards