Direktlänk till inlägg 1 mars 2018

Klåpare

Av Cindi Groop - 1 mars 2018 14:19

Ni som följt min blogg en tid vet ju att teknik inte är min starka sida.

Nåja, i alla fall så skaffar jag mig tekniska prylar som sedan inte fungerar, vanligen pga att jag gjort något fel.


Ja, man borde ju inte berätta hur dum man är, men man får ju bjuda på sig själv lite också tycker jag.


Jag traskar ner i mörkret i snön som jag berättade, med min viltkamera, sätter i ett minneskort som jag hittat i skåpet bredvid datorn.

Försäljaren av kameran glömde sälja minneskort åt mig, men det löste ju sig då jag kom på att jag hade ett överlopps minneskort i min digikamera, som gått sönder.

Nå, jag väntade med spänning att titta på alla bilderna då vi kom hem från Vuokatti. Jag hämtar kameran och flyttar över minneskortet i datorn för att föra över bilderna - ingenting händer!? Öhhhh....???

Jag tar ut minneskortet, tittar på det, men vad är det här? Adapter!?

Ahhhh, jag har inte satt i ett minneskort utan en adapter som ser ut som ett minneskort som man kan sätta ett mindre chip i.

Jaha, jaha. Gör om gör rätt.

Jag söker upp det riktiga minneskortet och stoppar i kameran. Nå då jag tittar igen så har jag 3 bilder. Två av mig själv och ett av den tomma terrängen. Inte en stjärt av något rovdjur - besviken!


Nå jag flyttar kameran till ett nytt ställe och hoppas på bättre tur.


Tadaa!

 

Den fungerar!

Ingen varg tackochlov, men vår egen räv som bor i backen. Räfbacken!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards