Alla inlägg den 4 mars 2018

Av Cindi Groop - 4 mars 2018 05:15

Av våra 9 dagar ledigt så tillbringades 4 nätter borta.

Förra torsdagen började vi bege oss nordost mot Vuokatti som ligger ungefär 7 timmar bort från oss. Första dagen kom vi bara till Karleby och övernattade där på Sokos hotell.


Startade sen vidare efter en god hotellfrukost och var framme tvåtiden vid Katinkulta badhotell. Det fanns inga rum kvar på själva hotellet då jag bokade, utan vi hade istället bokat en stuga 100 m ifrån. 

Det var riktigt lyckat faktiskt. Nytt bekvämt hus med alla bekvämligheter. Jag hade dessutom bokat hotellfrukost och fri tillgång till badavdelningen. Så inte gick det någon nöd på oss.


Krister fick skida både på längden och nerför och Liam och jag fick bada. Vädret var bra, för att vara vinter, och vi kom hem helskinnade på måndag kväll.


         

Det fanns mycket roligt att underhålla en tvååring med på hotellet.


En förmiddag var vi faktiskt med till backen.

     

Drack varm choklad och åt gräddbakelse, tittade på pistmaskin. Men en förmiddag ute räckte gott och väl åt mig i alla fall. 


Och så här glad blev Liam då Krister kom hem med sockermunkar   

 


Nästa gång vi åker bort blir det nog till varmare breddgrader. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards