Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Cindi Groop - 14 mars 2018 08:21

 

Av Cindi Groop - 14 mars 2018 04:22

Kan inte sova. Har lite ångest över sådant jag inte hunnit med.

Och den här j-vla vinter. Mera snö, mera kallt. Nä fy, vill inte. Och inte syns det någon förändring på väderfronten då man titta på långtidsprognosen. Imorgon utlovas dessutom isande nordlig vind.

Vi har bokat veterinären som ska komma och ta uppföljningsprover för vår Mycoplasma bovis A-status imorgon, eller idag onsdag förmiddag. Jag tänkte nog försöka sova ännu en stund, så då blir det imorgon, fast det är idag.

Då vi gick med i programmet så hette det ju att då man gjort 2 undersökningar så skulle man ha A-status tills man köper in djur från en gård med lägre status, då först skulle man behöva ta nya prover. Men nu har det tillkommit ett krav på att om man säljer avelsdjur till andra gårdar som har A-status, så får provtagningen inte vara äldre än 12 månader. Så nu är det provtagning en gång per år som gäller för oss som säljer avelsdjur.


Så jag borde sova nu. Vi har en arbetsam dag i bitande kyla framför oss. 

Har jag sagt att jag vill ha sommar nu? Lite vår helst?

Gonatt, eller god morgon!

Infogar en svart-vit bild i färg.

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards