Alla inlägg den 15 mars 2018

Av Cindi Groop - 15 mars 2018 13:43

Idag har vi haft avelsrådgivaren på besök. Vi gick igenom lite papper och jag fick lite hjälp med det nya dataprogrammet som vi använder till nötkreatursregistret nu för tiden. Det är nog bra, bara man lär sig alla nya funktioner.

Tyvärr fick vi inte deras nya app att fungera på min telefon. Hittills har jag ju skickat sms då jag beställt seminör, men det systemet har nu bytts ut till en online app. Och det skulle ju nog fungera lika bra, bara man hittar det på telefon! Teknikskit!


Vi var också ute och tittade på avelstjurarna som vi har till salu. Hon hade en spekulant på gång, så vi får hoppas att han nappar. Hon tog bilder både på tjuren och hans mamma.


Det blev annars ingen mycoplasma provtagning igår för provrören hade inte kommit, så det sköt vi fram en vecka till nästa veckas onsdag. Hoppas rören hittat fram tills dess.


Nu finns det ännu kvar lite tid för mig, innan Liam ska hämtas, att läsa igenom stämmoprotokollet från i söndags. Men en kaffekopp först så kanske det lyckas bättre att byta fil i hjärnan från tjurarnas exteriörbedömning till fiskevårdande åtgärder.


Jag måste annars bara berätta att vår onämnbara mittersta unge igår tog körkort och köpte bil. En rolig dag både för honom och transportkommiteén här hemma som kanske får mindre skjussande på agendan nu.

 

Shhhh. Säg inte att jag fick honom på bild. Hemligt!

Av Cindi Groop - 15 mars 2018 07:49

Idag vill jag tipsa om en intressant webbsida där man får följa med live från ett havsörnsbo.


tv.eenet.ee/merikkotkas.html


Jag har fram sidan på min dator då jag inte gör något annat där. Jätteroligt att följa. När lägger de ägg tro? Och tänk om man får se då ungarna kläcks!


Titta in där vetja.




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards