Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Utomhusväder

Av Cindi Groop - 25 maj 2018 16:55

Som ni märker så blir det inte så mycket datortid just nu. Vi har högsommar i maj månad och jag älskar det!

Fortsättningsvis visar prognosen +20 grader de närmaste 10 dygnen. Jag kan inte tro att det är sant. Hoppas prognosen fortsätter så fram till slutet av oktober. Eller regn måste vi ju ha förstås, men bara lite då och då, resten sol och sommar tack.


De senaste veckorna har varit intensiva och spännande på många sätt. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Men sådden är avklarad i rekordfart, kalvningarna och lamningarna över för denna gång. Nu är det hög tid att iordningsställa beteshagarna och börja släppa ut djuren. Först i tur står fåren som ska ut till öarna. Flotten ska ut och fixas till lite och vattenstängslet sättas ut på Ledören.


Oj vad jag önskar att jag kunde berätta allt på en gång nu, men pizzan är just färdig och jag tänkte försöka hinna sprida lite kokakka i trädgårdslandet och fräsa ner det ännu ikväll, om Liam tillåter.


Bifogar bilder på aktuella blommor. Denna tid är fantastiskt underbar på alla sätt och jag känner nu att detta år kommer att vara så mycket bättre än förra året.

       

Min arbetsdator har varit en vecka på service nu, så min hobbydator har fått stiga in i tjänst. Men det mesta fungerar även här nuförtiden då de flesta programmen finns på nätet. Inte allt tyvärr, men jag hoppas snart få tillbaka min riktiga dator.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards