Alla inlägg den 25 juli 2018

Av Cindi Groop - 25 juli 2018 12:31

Det gick faktiskt över förväntan att kontakta Elisa via facebook. Jag fick fullständigt svenskspråkig service av en tillmötesgående kontaktperson.

Hen nollade mitt abonnemang som jag inte ville ha. Justerade räkningen så vi inte behövde betala julis räkning för det oanvända abonnemanget. 

Hen kollade upp saken med samfällighetens sim-kort och beklagade att det inte kommit, samt lovade att ett sim-kort kommer inom några dagar.

Däremot kunde han inte ändra Det som var fel för Lucas och Kristers del. För det måste de själva ta kontakt.

Men det är väl förståeligt att ingen annan kan ändra deras avtal. Men nu vet vi hur vi ska göra i alla fall.

Lucas får själv ta kontakt via facebook, men hur Krister ska få något ändrat, då han inte har facebook, vet jag inte.

Men det är hans bekymmer.


Länge leve facebook. Tänk vad mycket som fungerar via det nu för tiden. Fantastiskt!


Och Liam har både varit på pottan och ätit en ordentlig lunch. Så inga bobbor från vattnet tack och lov.

 

Av Cindi Groop - 25 juli 2018 08:40

Jaja, sitter nu här i den vackra sommaren och försöker få tag i kundtjänst på mobiltjänstföretaget Elisa, på svenska.....


Det ringde en så trevlig kille för ca en månad sedan och försökte sälja en internetanslutning åt mig. Det ville jag inte ha, men eftersom jag hade problem med att få anslutningen till samfällighetens övervakningskamera att fungera, så var jag glad att han ringde. 

Så med lite diskussion, så fick han ordnat en billigare anslutning åt samfälligheten. Toppen!


Nåväl, eftersom jag har en rätt billig telefonanslutning, så bad jag om att få en till samma pris åt Krister och åt Lucas. Nå då Lucas nu är myndig, så skulle han kontakta honom skillt, men en anslutning åt Krister skulle jag få och samtidigt en ny telefon för endast 4 €. Ok, Kristers telefon är dålig vi tar en 4 euros telefon och en ny anslutning.


Jo tack och hej. 


Lucas blev kontaktad och han tog ett nytt billigare abonnemang och samtidigt beställde han en ny (dyrare än 4 euro) telefon.


Alla glada och nöjda.


Tills då ingenting fungerar......


Lucas fick bara ett brev att ahn enligt magistratet inte bor i Finland. Namnet och eposten felstavat. Så ingen ny telefon och inget nytt abonnemang.


Jag fick ett nytt simkort, men ingen info om det är samfällighetens eller Kristers?????


Nu kom räkningen och så visar det sig att Kristers abonnemang inte blivit bytt, utan vi har fått ett till!!!!!


Alltså blev räkningen nästan dubbelt så dyr. 


Suck och stön och teknikskiiiiiiit!!!!!


Så nu sitter jag och söker information på deras hemsida. Varför inte bara en telefonnummer dit jag kan ringa och få service på svenska?? Jag vill inte sitta halva dagen i telefonkö och bli kopplad hit och dit.


Försökte nu skicka på deras facebooksida med önskan om att bli uppringd på svenska, men har inga höga förväntningar på resultat.


Samtidigt har jag en gnällig unge som varken varit på pottan eller ätit frukost än. Hoppas han inte fått något skit i sig i badvattnet igår kväll. Det var några lite äldre barn vid stranden som bubblade i vattnet och det måste ju Liam pröva på förstås. Han svalde säkert istället en massa smutsvatten. Det hjälper liksom inte att säga att han inte ska göra så. Gör andra barn det, så bara måste han prova.


Nej, hur ska jag få ordning på telefonerna nu? Närmaste Elisa butik finns i Vasa. Inte måste man väl för tusan köra 80km en väg för att få service?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards