Alla inlägg den 24 september 2018

Av Cindi Groop - 24 september 2018 05:30

i våras tog Lucas hem en pumpaplanta som de drivit upp på skolan. Och tack vare den varma sköna sommaren kommer vi att få skörda pumpa i år. Även om den stackars plantan levde alltför länge i en liten kruka i källaren. Jag hittade ingenstans att gräva ner den helt enkelt eftersom de sprider ut sig långa vägar. Tills jag kom på att vi hade en gammal cementring som inte hade någon uppgift i livet.

 

En annan rolig växt var denna klätterväxt som jag köpte efter midsommar och som då var ganska skruttig. Men ännu nu i slutet av september så är den översållad med blommor. En sån där positiv överraskning. Tror den kallas något i stil med Törnrosas kjolar, men är inte säker.

 

De kronärtskockor som jag inte hunnit skörda så får så spännande blommor. Jag måste följa med och se ifall jag kanske kan skörda fröer till nästa vår.

 

Och våra galna Ostara jordgubbar går an och blommar så länge det är plusgrader.

 

Vi har dessutom fått njuta av fantastiska grönsaker i år. Lite tråkigt då nästan allt mognar samtidigt och man nästan inte hinner ta vara på allt det goda. 

   

Men vin ska det tydligen bli i år. Husets stora grabbar har något som bubblar i källaren. Jag har tagit mina händer från vintillverkningen. Brukar smaka mer eller mindre skit. Nå, förhoppningsvis lyckas de bättre i år. De har blandat i både äpplen och russin förutom vindruvorna. Kanske vi får smaka till jul?




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards