Alla inlägg den 27 februari 2019

Av Cindi Groop - 27 februari 2019 11:45

Sitter nu på tåget på väg ner till Dickursby för simmentalföreningens årsmöte. Nu har jag mycket tid för bloggande, men skriver på telefonen, så det är inte riktigt enkelt.


Tänkte passa på att skriva lite om just våra simmental och vad som är på gång. Vårens kalvningar närmar sig och jag har många intressanta kalvningar att se fram emot. De nya semintjurarna Hector PP och norske Ja P av Nes ska bli spännande att få följa. De borde je lätta kalvningar, bra tillväxt och hornlösa kalvar

 Snart får vi se.


Höstens kalvningar gick rätt bra. Klart man måste övervaka och hjälpa till ibland, men det hör ju bara till. Tyvärr miste vi en kalv som blev sjuk av mammans mjölk. Trots veterinärhjälp så klarade vi inte den. 

Två kor fick tvillingar och vi fick hjälpa i båda fallen att få dem att komma igång med diandet. Men det lyckades i båda fallen och nu växer de bra. Två tjurar fick Axenia och en tjur och en kviga fick Veronica.


 

Nu ska jag se om det går att få sig en kopp kaffe och en smörgås på det här tåget tro. 

Kan hända jag tar mig till och skriver några inlägg till under resans gång. Har ju bara tagit oss till Tervajoki än.
 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards