Alla inlägg den 2 augusti 2019

Av Cindi Groop - 2 augusti 2019 06:51

dag börjar Päivis igen. Äntligen lite rutiner.

Men juli har vi klarat av riktigt bra tillsammans. Jag trodde jag skulle klättra på väggarna, men vi har ju tagit lite ledigt också. Det är nog nyttigt att bryta av arbetet ibland.


Jag började på ett inlägg i fredags, men Liam vaknade, och sen har det varit full rulle. Jag har en känning av en sommarförkylning och det gör mig lite trött. Fick just lite panik då jag började tänka framåt. Hur fasiken ska vi orka få honom genom grundskolan? Suck. En dag i taget. Just nu sover han. Det var jag som ville vila mig lite på eftermiddagen, men det var han som somnade. Nå vackert så. Jag får en stunds tystnad med mitt kaffe.


På tal om skolan. De två äldre barnen upplever för första gången en höst utan skolstart. Linn fick nyligen sina betyg. Vi har inte ens hunnit fira henne.

    

Det ligger mycket jobb bakom de där pappren- Många års utbildning på ett främmande språk plus praktik på ett finskspråkigt stall, på en fårgård på Island och så har hon lärt sig mjölka och tröska på Bollerup i Skåne.


Och så har vi Lucas då som tog studenten i maj. Det var inte så självklart. Han har fått mycket uppmuntran och pepp från lärarna och så tog han sig i kragen och såg till att klara skrivningarna. Honom firade vi i alla fall med en riktigt fest och trevligt hade vi.

         


Det är några år innan vi kommit så här långt med lille Liam. Om två år börjar han förskolan.....

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards