Alla inlägg den 27 oktober 2019

Av Cindi Groop - 27 oktober 2019 21:51

Ja hör ni, det har inte blivit mycket sömn denna vecka. Trodde jag skulle få en hel natt nu, men istället sitter jag vid datorn och söker information. Jag har varit på besök i huvudstaden fram och åter i torsdags, men det berättar jag om en annan gång för just nu pågår en trasslig följetong.


Jo, ni minns kanske min goda idé att skicka mellansonen på språkresa till Kaliforninen.

Nå nu är han där.

Bra så, men det har inte gått riktigt som på räls om man uttrycker det så.


Planerat flyg lördag morgon 8.30 från Vasa, via Stockholm till Los Angeles. 

Kvällen innan råkar vi ut för en riktig höststorm. 33m/sekund uppmättes i Kaskö.

Klockan tolv får han textmeddelande att flyget från Vasa är inhiberat!


Han väcker mig och vi försöker hitta information på nätet. Internet fungerar inte pga strömavbrott under kvällen. Vi delar internet från telefonen och slipper ut på nätet. Men det är ju mitt i natten. På flygplatsens hemsida finns inga uppdateringar. 

Efter en timme kommer ett nytt textmeddelande. Flyget försenat med en timme, ny avgång 9.30. 

Kruxet är bara att han hade 1h10min tid i Stockholm med sitt planerade flyg. Med en timmes försening så har han 10 minuter i Stockholm. Inte så lovande.

Nå vi beslutar oss för att gå och sova en stund igen vid 2 tiden och stiga upp som planerat vid 5 och köra den en timmar långa resan till flygplatsen.

Väl framme får vi information om att flygplanet inte kunnat landa i stormen, men att de istället skickar ett större plan som flyger till Stockholm på 45 minuter istället för planerade 1h15minuter.


Så han far iväg och jag får så meddelande att han hann med på LA planet. Pust!


Nå, väl framme i LA kl 12.15 på lördag eftermiddag lokal tid, 22.15 här. 

Jag hade köpt bussbiljett till Santa Barbara på förhand. Bussen gick kl 14.

Han missar precis bussen.

Skickar meddelande åt mig som lyder:

Öh...

Missade bussen.

What to do?

Nevermind.


Jag som har ställt telefonen på ljudlös ser meddelandet vid 2-tiden på natten. What? Var är han nu?


Nå , det visar sig att han fick hjälp av en anställd på flygplatsen som säger åt honom att snabbt hoppa in i en bil och så körde de ikapp bussen.  


Nå han kom med och kom lyckligt fram och tog in på hotellet som jag bokat i förväg pga att inget flyg gick på söndagen, så han kom en dag för tidigt för skolans boende.

Så idag söndag hade vi fått instruktioner om att han skulle ta sig till skolan på eftermiddagen mellan 12-15 för att få sitt boende. Då han kommer fram är hela stället öde och dörrarna låsta. Han prövar ringa de telefonnummer han har, men ingen svarar. Till sist ringer han ett nödnummer som han fått till skolan och därifrån har han nu fått lite vägledning om vart han ska ta sig.

Men där är han nu, ensam, med kappsäcken på släp och vet inte riktigt vart han är på väg.

Så nu sitter jag och väntar vid datorn på att höra om och när han hittar sitt boende.

Jag har börjat söka på hotell i närheten, ifall det blir att ta in på hotell en natt till.


Det är ju lite besvärligt med 10 timmars tidskillnad, så nu då det är dag där så är det natt här. Och jag får sitta upp en natt till.

Nå huvudsaken det ordnar sig för pojken. Men lite onödigt spännande helg har det varit.

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards