Direktlänk till inlägg 19 november 2019

Krämpor

Av Cindi Groop - 19 november 2019 05:00

Jo det är så att alla andra har tagit natt, men jag är inte det minsta trött, så jag passar på att ta igen lite förlorat bloggande.


Jag har annars fått något som jag kallar för åldersrelaterade krämpor. Jag har till och från haft en sån besvärlig smärta under höger häle. Jag har inte visat upp mig någonstans, men jag har anlitat dr.Google så det närmaste jag kom till en diagnos var hälsporre. Ibland värker det för j-vligt och ibland känns det inte alls. Tror att det är över nu i alla fall. Då det var som värst och jag linkade fram, så belastade jag istället höften fel, så då blev det värk i höften på vänster sida. Suck och stön. Man vet inget om sådant då man är ung och i ordning.


Nå nu har jag något fanskap i höger hand. Jag är riktigt kraftlös i handen och har varit det några veckor. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan. Nå, då jag hjälpte en nyfödd kalv till spenen i förra veckan så får jag förstås en kospark över handryggen. Inte så farligt, lite blå, men efter det blev jag riktigt svag. Inte så roligt då man ska trycka i hydraulikslangar och man saknar kraft i handen. Att öron märka kalvar har också blivit riktigt tungt. Först anklagade jag örontången för att ha blivit trög, men det är nog handen som krånglar. Idag måste jag använda båda händerna för att få bilens växelspak i parkeringsläge.

Som vanligt så väntar jag bara på att tiden ska läka alla sår. Nå ska ju åka bort nu 12 dagar, så får kroppen förhoppningsvis vila upp sig.


Ja och så har jag fått löss. Ja inte jag själv då, utan mitt citronträd.

 

Sköldlöss sa samma dr.Google

 

Så nu utstrider vi ett krig lössen och jag. Jag har putsat alla blad, klippt bort så mycket som möjligt för att undvika att lössen kan gömma sig mellan bladen. Men de tycks nog bara komma igen hela tiden, trots att jag klämmer ihjäl alla jag hittar. Planen är ju att vi ska äta citronerna så jag vill ju inte använda kemiska bekämpningsmetoder. Dessutom är vi ju ekologiska odlare, så det skulle väl ses som ett misslyckande.

Men jag vill inte kasta ut mitt citronträd!!!! Har du något bra tips för att bli av med lössen så hör gärna av dig. 


Måste också infoga en bild på mina smarta hönor.

 

Då det regnar så går de och ställer sig nära huset för att inte bli blöta. Ganska smart av en höna tycker jag.


Ikväll tycker jag att vi ska spela lite musik, vad ska vi hitta på för roligt. Jo, jag vet! Lite uppmuntrande sång bland klagosången.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards