Alla inlägg den 2 januari 2020

Av Cindi Groop - 2 januari 2020 12:57

Oj nej, tänker mina närmaste, vad är det nu då?

Jo, jag har ju länge irriterat mig över all onödigt väntande på seminörer. Dessutom så är det ju svårare att få kossorna seminerade på rätt tidpunkt eftersom semineringen passas in efter seminörens tidtabell och inte kossans. 


Vi har ju byttan med semindoserna redan på gården. Ja just nu är den ju tom, men nästa semineringsperiod börjar först i slutet av maj.

Så, ja ni förstår säkert redan vart jag är på väg med mitt resonemang. Jag ska bli seminör!


Jag menar, hur svårt kan det vara? Man har en brunstig ko, sen har man ett rör med tjursperma så stoppar man bara in röret dit det ska. Tjoff klart!

Men det är ju inte bara att börja laborera på egen hand utan man måste ju gå en kurs.


Så jag har gjort lite efterforskningar och funderar nu då alltså på att anmäla mig till en kurs för hemmaseminörer.

Råkar sig så passligt att det ordnas en 2-dagars kurs i slutet av mars i Kannus, 3 timmars resa härifrån. Sedan ska man bara seminera egna djur i praktiken några gånger, under övervakning av en riktig seminör. Låter ju smidigt och bra.


Kursen är ju förstås helt på finska, men månne inte det ska gå bra. 

Nu vill jag ju gärna ha med något kul sällskap på kursen. Någon av mina läsare som funderat på att börja seminera egna djur? Eller vet någon som borde?


Jo, jag vet att det inte var många dagar sen jag skrev om att jag inte borde hitta på några nya projekt, men what to do, då fantastiska planer bara ramlar över mig?

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards