Alla inlägg den 7 januari 2020

Av Cindi Groop - 7 januari 2020 09:01

Första riktiga vardagen på länge. Liam är på Päivis, Krister i skogen och sista man har ryckt in.

 


Jag har huset alldeles för mig själv. Det är plus 5 grader och uppehåll ute, visserligen grått men helt ok väder.


Nu väntar jag bara att energin ska fylla min kropp och att jag kanutnyttja denna dag effektivt. Varför känns det då som om jag helst vill krypa tillbaka under täcket?


Ahhh, jag har ju glömt att dricka kaffe idag! Hur kan jag förväntas göra något vettigt då?

Måste börja med kaffe, så ska det förhoppningsvis bli lite fart på fötterna efteråt.

Jag lovade visst ta ut lite skit ur kvigornas hus medan Krister är i skogen. Jepp, jepp, ska bli.

Roligt att få snossa på i stallarna lite efter lååååånga dagar med Liam.


Nu börjar också den förskräckta känsla över tjurimporten så småningom övergå i förväntan. Vad kul det ska bli med nya spännande avelsdjur! Jag hoppas verkligen jag hittar flera spännande djur att välja mellan. Förra gången hade jag ju världend bästa Orvar, men denna gång har jag ingen aning om vad som väntar.

Jag kom på att fårhuset kanske kan fungera som karantän. Fåren får flytta ut till hästarnas lösdrift en kort tid innan betet, så har jag vatten åt karantänsdjuren klart. Förra gången körde vi vatten i en 200 liters dunk, men automatiska vattenkoppar skulle ju förenkla jobbet betydligt.

Måste bara se till att inga hästar kommer tillbaka innan betessäsongen.

Nåväl, jag har inte köpt några djur än, men det är ju bra att ha en plan, ifall om.


Kaffet drucket.

Nu ska här köras skit!


Vad ska vi lyssna på idag för att få igång maskineriet?


Den här är lite kul. Även Bruce har lite svårt att komma igång   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards