Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Cindi Groop - 14 januari 2020 05:00

Jag filmade lite strömmande vatten vid årsskiftet då jag var på hundpromenad. Tänkte visa att vintern ännu inte slagit till ordentligt. Nu två veckor senare har vi inte ens frost och tiodygnsprognosen visar bar plusgrader. Yeii!

Det här kan vi nog leva med.


 

Vi var på kvällspromenad i månskenet här om kvällen och fast det var fullmåne och klart väder i mitten av januari, så var det bara -1 grad. Underbar promenad. Och dessutom gjorde månen att man såg bra ute på åkervägar även utan pannlampa.

Lite roligt är det att jag i ett svagt ögonblick i höstas lovade att denna vinter skulle jag ta mig ut i skidspåret, ha, så finns det ingen snö. Så tyvärr, det ser ut som om skidorna får stå kvar i skrubben också denna vinter. Äsch.

 


I onsdags regnade det dock stora mängder, så då passade jag på att göra en entrecote till middag. Onsdag kallas ju lillördag.

 

Den är från den lättskrämda kvigan som for på slakt i höst. Smaken var det åtminstone inget fel på   


Idag står besiktning av hästsläpet på agendan. Och så ska jag göra mig färdig för att åka iväg till Sverige, så nu blir det en tids blogguppehåll. Återkommer med förhoppningsvis bild på gårdens nya kung.


So long!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards