Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Cindi Groop - 5 mars 2020 22:22

Ja, nu har det varit tyst här en tid, men så blir det då det pyr i sågspånen i hjärnan. Alltså inte av ilska, utan av många olösta frågor som jag febrilt försöker hitta smarta lösningar på och inte riktigt lyckas hitta rätt.


Det är som om jag har flera 1000 bitars puzzel framför mig och bara ramarna byggda. resten av bitarna ligger osorterade i en stor hög och jag har ingen bild att titta på för att veta hur puzzlet ska se ut.


Jag har alltså inte ännu kommit så långt på väg, så jag tänker inte framställa allt i detta läge, utan berättar då snilleblixtarna hittat fram. 


Vi har faktiskt haft 4 dagar med avbytare denna vecka. Tog en dag i Tropiclandia och hamburgare i Vasa. Riktigt skönt. Det är ju inte så herrans svårt. Man borde nog unna sig lite avkoppling lite nu som då. Alla gillar vi ju värme och bad, så vi borde kunna åka oftare än en gång vart annat år, typ.

Vi har också hunnit ner till skären en dag, men vädret har ju inte varit riktigt inbjudande för friluftsliv. Dock var vi ner och grillade lite korv förra fredagseftermiddagen då vi hade fantastiskt fint väder och isen låg blank som en spegel i sundet.

       

Nu är det bara sörja i hela sundet. Men strandsäsongen 2020 är inledd.


Nå, en sak som roterar i min skalle är den här j-vla importen. Det har uppstått problem. Papper som inte är fullständiga och protester från vår övervakande myndighet. Mina djur har alla papper klara, men inte de andra. 

Så nu håller jag på och ringer och textar och messar och whatsappar mellan myndigheter och köpare och säljare på finska, svenska och skånska   


Men jag trooor vi kommer att få ordning på alla papper. Hoppas! Det är meningen att djuren ska komma hit 21.3, så det närmar sig. Förstås är en viktig person på semester. Men, men, månne inte det hinner bli klart i tid.

Det ska ju inte gå för enkelt heller. Alltid lär man sig något nytt av motgångarna. (men lite stressad är jag)


I morgon är det simmentalföreningens årsmöte. Mötet hålls i Dickursby, men man kan delta via webben. Så det kommer jag att göra för jag hinner inte åka bort nu.


idag har vi faktiskt jobbat på kontoret, fast det heter att vi har semester. Krister har jobbat med odlingsprogrammet och jag har bl. a gjort upp en semineringsplan, vilka kor med vilken tjur, och så har jag gått igenom vägningstidpunkter för 200 dagars och 365-dagars vikter. Vårens första vägning måste bli nästa vecka, för efter det ska behandlingsburen tvättas och decinficeras och stå i karantän i minst en månad, för att vi ska kunna ta prover och tvätta importdjuren. Så nästa vägningsmöjlighet blir i mitten av maj.


Ja vi har hunnit med producenternas årsmöte också denna vecka. Och jag fick hem 3 påsar med gåvor som jag ska överräcka till 3 nya unga markägare i byn, och bjuda med dem i producentrörelsen. När ska jag hinna åka ut med dem då? Nå, nog hittar jag väl en lucka någon dag. Risken finns ju att jag kör omkring med gåvorna i bilen allt för länge. Nä, nog fixar jag det någon dag, förhoppningsvis denna helg. Eller början av nästa vecka, fast inte måndag, kanske tisdag.....eller?


Ja nu måste jag börja söka mig i säng. Alla barnen kommer förhoppningsvis hem på lördag, då blir det nötytterfilé som mörats i kylrummet nu drygt 2 veckor. Hoppas på grillväder.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards