Alla inlägg den 17 mars 2020

Av Cindi Groop - 17 mars 2020 07:39

idag skulle jag egentligen ha suttit på skolbänken i Kannus och utbildat mig till seminör - inhiberat pga sjukdom.

Nytt datum 22-23.4. 

Men det passar inte mig. Då är kalvningarna i full gång och jag har hand om importdjuren, trodde jag.


Nå nu har Finland stängt sina gränser. Vilket innebär att chauffören som skulle hämta djuren skulle bli tvungen att hamna i  14 dagars karantän direkt han kommer till Åbo hamn. Han får alltså inte ens köra ut djuren till gårdarna.

Och som egenföretagare så är han inte heller intresserad av att sitta i karantän. Det skulle bli för dyrt för honom. Helt förståeligt.


Men hur länge gäller veterinärintygen på djuren? 

Vi kan ju inte heller avboka djuren för de har ju redan kostat massor i veterinär avgifter.


Ja hör ni. Nu är goda råd dyra.


Nå semineringskursen ordnade sig till det bättre faktiskt, för jag skulle få privatundervisning här hemma på gården istället. Så det är jag mycket nöjd över, men importdjuren????


Ja dessutom så kom direktiv att de som kan hålla barnen hemma ur dagvården så uppmanas göra det. Så Liam är hemma varje dag i en månads tid. Kul.


Ja hör ni. Ideér någon?


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards